יום שני, 23 בדצמבר 2013

מה ייקרה לייצוא כשהשקל יהיה שווה מיליון דולר


2 תגובות:

  1. אלפר, זה הכול טוב ויפה, אבל אתה מתחמק מעיסוק בבעיה האפשרית האמיתית: ירידה בהכנסות של מפעלי היצוא. נניח חברה שמוכרת סחורה ב-100 מיליון דולר ומקבלת 350 מיליון שקל, הוצאות החברה הן 330 מיליון שקל. אם הדולר נחלש והשער עומד על 1 ל-2.8, הרי שהחברה תקבל 280 מיליון שקלים ותעבור מרווח להפסד. נאמר שמתוך 330 מיליון ש"ח הוצאות, 70 מיליון ש"ח החברה מוציאה על רכישת חומרי גלם, שיוזלו אף הם ב-14 מיליון ש"ח, 30 מיליון ש"ח הוצאות שונות, כמו ארנונה, שנשארות אותו הדבר ו-220 מיליון ש"ח הוצאות שכר. החברה תצטרך לקצץ את השכר ב-30%, וגם אז הרווח שלה ייחתך בחצי. אם החברה לא יכולה לקצץ את המשכורות, היא תצטרך להיסגר.

    אגב, כדי שאוכיח למערכת שלך שאינני רובוט, הם רוצים שאכתוב טקסט מאוד ארוך, אני מניח שזה יסכל כל תגובה עתידית שלי בבלוג הזה.

    השבמחק
  2. הממשלה יכולה להחזיק את החברה הזו בחיים ע"י כך שהיא תחליש את השקל בכוח ותפגע בכוח הקנייה של 8 מיליון אזרחים. מעין סובסידה בעקיפין. אין הרבה הבדל בין זה לבין לגבות מס ייעודי כדי לממן את בניית מפעל המחשבים הראשון בארץ אם הפוליטיקאים יחליטו. זו גניבה מהכלל כדי לעזור לאיזה מפעל או סקטור. אין שום דבר מקודש במגזר הייצוא שהופך את זה לחכם או מוסרי לגנוב מכלל הציבור כדי לעזור לייצוא.

    השבמחק