יום ראשון, 29 במרץ 2015

בשוק החופשי, נשים אינן מופלות בשוק העבודה


3 תגובות:

  1. תעצרו את המחקר בכלכלת עבודה: גלעד אלפר למד במבוא א' שעובד/ת תמיד יקבל שכר על פי הפריון שלו, ולכן לא יכולה להיות אפליה בין עובדים.
    זהו, אין מה לחקור יותר. גם לא צריך יותר להשוות מחירים של מוצרים, כי הם תמיד זהים. אגב, גם אקסלנס נשואה מבזבזים כסף בזה שהם מעסיקים אותו, כי בשוק חופשי מחירי הנכסים ממילא מייצגים בדיוק את הערך שלהם, אז בשביל מה צריך אנליסטים?
    עכשיו ברצינות, השאלה אם פערי השכר מייצגים הבדלים בפריון היא אחת השאלות הנחקרות ביותר בכלכלת עבודה. ספציפית, על ההשפעה של מגדר יש מאות (אם לא אלפי) מאמרים: במדינות שונות, במקצועות שונים, זמנים שונים. חלק גדול מהמאמרים האלה מראה שקיימת אפליה. למשל, שכששולחים למעסיקים שני דפי קורות-חיים הזהים בכל דבר מלבד המין של המועמד/ת, למועמד יש יותר סיכוי להיות מוזמן לראיות מאשר למועמדת. יש גם מחקרים שמנסים למדוד פריון ישירות כדי לבדוק אם הוא שונה בין גברים לנשים באותה משרה.
    וכן, יש גם הרבה מאמרים שמראים שאין כזו אפליה, כך שזה לא חד משמעי. ודאי שיש קורלציה חזקה בין פריון לשכר, אבל לא חזקה כמו זו שבין בורות ובטחון עצמי.

    ואסף צימריג מסביר היטב למה גם מבחינת תאוריה כלכלית זה שטויות: http://goo.gl/QZjFZd

    השבמחק
  2. תודה על התגובה המחכימה. בכל אופן, הנה לינק למאמר שמקבץ כמה מחקרים בנושא: http://mises.org/library/what%E2%80%99s-behind-gender-wage-gap

    השבמחק
  3. הסיכום של מכון מיז (באופן לא מאוד מפתיע) גם פשטני וגם מוטה. זה בסדר להביע את דעתם, אבל להגיד שפער השכר הוא "מיתוס", ולהציג את הדברים כאילו המחקר האמפירי תומך חד משמעי בטענה שלהם זה פשוט לא הגון.
    הצגה הרבה יותר מאוזנת של המחקר הקיים אפשר למצוא כאן:
    http://scholar.harvard.edu/files/goldin/files/goldin_aeapress_2014_1.pdf

    השבמחק