יום ראשון, 24 באפריל 2016

חקלאות בישראל? בבקשה, אבל רק בתנאי תחרות חופשית

9 תגובות:

  1. מה לגבי כל התעשייה מאחורי החקלאות, חברות זרעים, קונסטורוקציות לחממות, השקייה, ביוטכנולוגיה חקלאית. ישראל היא אחת המובילות בתחום. ותעשייה זו תיפגע אנושות מצימצום החקלאות בארץ. החקלאות הישראלית היא חלון הראווה של המוצרים הישראלים המגלגלים מליונים רבים.

    השבמחק
  2. תהיה אפס פגיעה בכל התעשיות החכמות. זה כמו להגיד שצריך הגנת מכסים על יצרני מחשבים בישראל כדי שצ׳ק-פוינט תמשיך לשגשג.

    השבמחק
  3. מה לגבי שימוש בחקלאות למניעת פלישה והשתלטות על אדמות מדינה? בעיקר בנגב.

    השבמחק
  4. אני חושב שזו תפקידה של המשטרה. לא מקיימים תעשייה שמבוססת על התעמרות בשמונה מיליון איש בשביל דבר כזה.

    השבמחק
  5. זה נכון שאין לנו עצמאות תזונתית מוחלטת אבל אין זה נכון להחזיק איזושהי יכולת תזונתית למען ימים גשומים? נניח ובעוד 100 שנה התהפך העולם ואנחנו נמצאים במצור, חרם או כל דבר אחר (אני חושב שהסיכויים אפסיים אבל צריך להתכונן לגרוע מכל). אני לא מדבר אפילו על גידול בקר למאכל כי זה נחשב מותרות... אני מדבר על מוצרים בסיסיים שניתן לשרוד איתם.

    השבמחק
  6. יכולת תזונתית למקרי חירום זה צורך חיוני, כמו גם מאגרי נפט אסטרטגיים. בשביל יש מחסני חיטה, אבקת חלב וקופסאות לוף...לא צריך לקיים בשביל זה תעשייה שלמה המבוססת על פגיעה בכולנו.

    השבמחק
  7. גלעד לרב אני מסכים איתך אבל הפעם ממש לא!אני בטוח שעובדי צק פוינט יהנו מהביצים אבל, מה יהיה על החלקאים? שילכו לעבוד בצק פוינט?

    השבמחק
  8. מה יהיה על מי שעובד בסקטור שאין לו הצדקה כלכלית? אני מניח שההנחה היא שכדי שהחקלאים יוכלו להמשיך בעבודתם זה בסדר ומוסרי להמשיך להעביר להם את כספי כלל הציבור בניגוד לרצונו (שזה המשמעות של מכסים). אבל אני לא מסכים וחושב שזה לא מוסרי וגם לא נכון כלכלית. ואם זה כן כלכלי ומוסרי אז למה לא לשלש את המכסים ובכלל לאסור על ייבוא כל מוצר חקלאי לארץ – וככה החקלאים יוכלו להרוויח הרבה יותר כסף וגם יועסקו הרבה יותר אנשים בענף החקלאות בארץ. מה רע בזה לשיטתך? ולמה לעצור בחקלאות? למה שלא נטיל מכסים גם על ייבוא מחשבים וכך נקים לעצמנו תעשיית מחשבים ישראלית לתפארת? ואז עוד 20 שנה אולי מישהו יציע לבטל מכסים כדי להוריד מחירים ולהעלות את האיכות של מחשבים ואז מישהו ישאל בדיוק את השאלה שלך, רק הפעם זה יהיה על יצרני מחשבים ולא על חקלאים. מה ההבדל?

    השבמחק
  9. מחשב השקיה אפשר למצוא גם אצל יובלים. תחפשו הם מומלצים מאוד.

    השבמחק